Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Czy duże obciążenie pojazdu ma wpływ na zdolność do pokonywania wzniesień?
a)
Tak, ponieważ wówczas zmniejsza się zdolność do pokonywania wzniesień.
b)
Nie ma wpływu, jeśli kierowca dobierze zawczasu odpowiednio niski bieg, a następnie pokona wzniesienie bez jego zmiany.
c)
Nie ma wpływu, jeśli moment obrotowy jednostki napędowej jest wysoki.
2. Przy jakich zakresach prędkości obrotowej silnika samochodu ciężarowego osiągana jest wysoka moc hamulca silnikowego?
a)
Przy wysokich.
b)
Przy niskich.
c)
Zawsze w zakresie maksymalnego momentu obrotowego.
3. Czy korzystając ze zwalniacza, kierowca może dodatkowo korzystać z głównego układu hamulcowego?
a)
Nie, ponieważ grozi to uszkodzeniem retardera.
b)
Tak, ale tylko podczas zjazdu ze wzniesienia.
c)
Tak, ponieważ są to dwa niezależne układy hamulcowe.
4. Do czego służy dźwignia wskazana na fotografii?
a)
Do regulacji prędkości pracy wycieraczek szyby przedniej.
b)
Do aktywacji zwalniacza.
c)
Wyłącznie do obsługi tempomatu.
5. Czy przy nieszczelności układu pneumatycznego sterującego hamulcami można poruszać się pojazdem po drogach publicznych?
a)
Tak, jeśli prędkość pojazdu nie przekracza 33 30 km/h i jedzie on do ASO lub specjalistycznego warsztatu naprawczego.
b)
Nie, jest to niedopuszczalne.
c)
Tak, ale pod warunkiem, że prędkość pojazdu nie przekracza 30 km/h.
6. Czy kierowca, który uzyskał prawo jazdy kategorii C przed 10 września 2009 r., jest zobowiązany do uzyskania kwalifikacji wstępnej?
a)
Tak, o ile wcześniej nie wykonywał przewozów drogowych.
b)
Nie, ponieważ przepisy ustawy o transporcie drogowym zwalniają go z tego obowiązku.
c)
Tak, ale wystarczy aby ukończył kwalifikację wstępną przyspieszoną.
7. Czy w przypadku załogi złożonej z dwóch kierowców, ten który aktualnie nie prowadzi pojazdu ma prawo wydawać kierowcy wiążące polecenia co do miejsca zatrzymania w celu realizacji np. przerwy podczas prowadzenia?
a)
Tak, ponieważ jest wówczas dysponentem samochodu ciężarowego.
b)
Nie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach – zawsze decyduje kierowca kierujący pojazdem.
c)
Drugi kierowca może sugerować miejsce zatrzymania, ale ostateczną decyzję podejmuje kierujący.
8. Jak często powinny być pobierane dane z tachografu cyfrowego przy wykorzystaniu karty przedsiębiorstwa?
a)
Co najmniej raz na 30 dni
b)
Co najmniej raz na 28 dni
c)
Co najmniej raz na 90 dni
9. Podczas jakich warunków atmosferycznych ma miejsce największa liczba wypadków drogowych w Polsce?
a)
Opadów deszczu.
b)
Opadów śniegu lub oblodzenia.
c)
Dobrych warunków.
10. Czy jadąc na oznaczonym znakiem ostrzegawczym zakręcie drogi trzypasowej jednokierunkowej kierowca samochodu ciężarowego może wyprzedzić inny pojazd poruszający się środkowym pasem ruchu?
a)
Tak – ale wyłącznie z jego lewej strony (korzystając z lewego pasa drogi).
b)
Tak – ale tylko w przypadku jeśli jest to obszar zabudowany.
c)
Nie – bez względu na natężenie ruchu.
11. Czy kierowca poruszający się w Strefie Schengen, ma prawo do przewozu w celach zarobkowych towarów akcyzowych w większych ilościach, które stanowią jego własność i nie należą do przewoźnika?
a)
Tak, o ile prowadzi działalność gospodarczą w zakresie przesyłek kurierskich.
b)
Tak, jeśli posiada zgodę przewoźnika na tego typu działalność dodatkową.
c)
Nie, jest to zabronione.
12. Co oznacza pojęcie "przemyt nielegalnych imigrantów"?
a)
Ułatwienie wjazdu, zamieszkania lub zatrudnienia osób sprzecznie z zasadami obowiązującymi w danym kraju w celu osiągnięcia korzyści materialnych.
b)
Wielokrotny nielegalny przewozie tych samych osób pomiędzy dwoma krajami.
c)
Nieodpłatny przewozie osób w strefie przygranicznej.
13. W jaki sposób zmienia się czas reakcji kierowcy w miarę ciągłego prowadzenia pojazdu?
a)
W ogóle się nie zmienia.
b)
Zawsze zależy to od indywidualnych cech, doświadczenia i umiejętności kierującego.
c)
Wydłuża się.
14. Czy kierowca może pozostawić uruchomiony pojazd na poboczu drogi i oddalić się w celu dokonania zakupów niezbędnych na dalszą podróż?
a)
Tak, ale tylko w zimie, kiedy ma kłopoty z uruchomieniem silnika.
b)
Tak, jeśli akumulatory są słabe pod warunkiem, że zamknie drzwi pojazdu i odpowiednio go oznakuje.
c)
Nie, ponieważ stanowi to naruszenie przepisów ruchu drogowego i zagraża jego bezpieczeństwu.
15. Czy wszystkie leki przeciwhistaminowe są zabronione dla kierowców samochodów ciężarowych?
a)
Tak, ponieważ każdy z nich wywołuje senność.
b)
Tak, ponieważ każdy z nich wywołuje spowolnienie reakcji organizmu.
c)
Nie, ale przed ich zażywaniem należy zasięgnąć porady specjalisty.
16. Czy zjedzenie przed snem bardzo obfitego posiłku pozwoli kierowcy na odpowiedni wypoczynek podczas snu przed porannym wyruszeniem w trasę?
a)
Tak.
b)
Nie.
c)
Obfitość posiłku nie ma żadnego wpływu na sen kierowcy.
17. Na czym polega pierwsza pomoc przy oparzeniu skóry?
a)
Na przemyciu rany spirytusem.
b)
Na posmarowaniu rany tłustym kremem.
c)
Na schłodzeniu miejsca oparzenia zimną wodą.
18. W jakiej kolejności należy sprawdzić czynności życiowe badając poszkodowanego?
a)
Krążenie, oddychanie, przytomność.
b)
Przytomność, oddychanie, krążenie.
c)
Krążenie, przytomność, oddychanie.
19. Co między innymi należy do czynności obsługi codziennej?
a)
Naprawa uszkodzonego ogumienia pojazdu.
b)
Sprawdzenie hamulców pojazdu na stanowisku hamulcowym stacji kontroli pojazdów.
c)
Sprawdzenie ilości paliwa w zbiorniku i ilości oleju w silniku.
20. Kto ma obowiązek okazywać podczas przewozu świadectwo kierowcy?
a)
Kierowca spoza Unii Europejskiej zatrudniony przez przewoźnika polskiego, który wykonuje transport międzynarodowy po terytorium Wspólnoty.
b)
Każdy kierowca.
c)
Nie jest to dokument obowiązkowy i może zostać uzyskany przez kierowcę w celu poprawy wizerunku przewoźnika jako zatrudniającego najlepszych kierowców.