Ośrodek Szkolenia Kierowców
Infolinia:
83 342 56 81 / 516 46 46 39
e-mail:
L@stow.pl
O nas
Aktualności
Cennik
Prawo jazdy
Kategoria B
Kategoria C
Kategoria C+E
Jazdy uzupelniające
Profil Kandydata na Kierowcę
Samochody szkoleniowe
Szkolenia
Szkolenia okresowe
Kwalifikacja wstępna
ADR
CPC
Inne
Galeria
Samochody szkoleniowe
Plac manewrowy
Sala wykładowa
Inne
Kontakt
Test online
информация
Test online na Kwalifikację Wstępną - część ogólna
Losowanych jest
20
pytań, możliwych błedów
4
!
1. Kiedy następuje optymalne zużycie paliwa w samochodzie ciężarowym?
a)
Gdy obroty silnika oscylują pomiędzy wartościami 800 – 1000 obr./min. podczas przyspieszania.
b)
Gdy wskaźnik prędkości obrotowej znajduje się w zielonym polu podczas przyspieszania.
c)
Gdy używa się podczas przyspieszania wysokich obrotów silnika.
2. Do czego zobowiązany jest kierowca, abyograniczyć uciążliwości oddziaływania pojazdu na środowisko?
a)
Korzystania wyłącznie z niskich prędkości obrotowych silnika.
b)
Reagowania na występowanie wycieków płynów eksploatacyjnych z pojazdu.
c)
Przede wszystkim unikania używania klimatyzacji kabiny kierowcy.
3. Czy zabrudzenie kloszy reflektorów powoduje pogorszenie skuteczności ich działania?
a)
Tak, ale tylko podczas jazdy na nawierzchniach posypanych solą.
b)
Nie ma to istotnego wpływu.
c)
Tak, ze względu na pochłanianie i rozpraszanie światła.
4. Czy i w jaki sposób przed rozpoczęciem jazdy należy sprawdzić stan i działanie poszczególnych urządzeń oświetleniowych?
a)
Tak, poprzez oględziny i wzrokowe stwierdzenie działania poszczególnych świateł.
b)
Tak, poprzez kontrolę wskaźników na desce rozdzielczej.
c)
Nie, kontrola świateł nie jest wymagana przed rozpoczęciem jazdy.
5. Czy można holować pojazd, na sztywnym holu, z niesprawnymi hamulcami?
a)
Tak, ale pod warunkiem, że konstrukcja urządzenia do holowania wyklucza potrzebę ich użycia.
b)
Nie.
c)
Tak, ale pod warunkiem, że prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h.
6. Jak często podmiot wykonujący przewozy drogowe powinien pobierać dane z karty kierowcy?
a)
Co najmniej raz na tydzień.
b)
Przed każdym wyjazdem z bazy.
c)
Co najmniej raz na 28 dni.
7. Czy czasem pracy kierowcy są czynności związane z utrzymaniem pojazdu w czystości?
a)
Nie, ponieważ nie jest to jazda pojazdem.
b)
Nie, bo w obowiązkach kierowcy nie może być uwzględnione to zadanie.
c)
Tak, bo wynika to z przepisów ustawy o czasie pracy kierowców.
8. Ile wynosi maksymalny tygodniowy czas prowadzenia pojazdu?
a)
56 godzin.
b)
48 godzin.
c)
40 godzin.
9. Co, zgodnie z przepisami ruchu drogowego, oznacza pojęcie „włączanie się do ruchu”?
a)
Jest to każde wznowienie ruchu po zatrzymaniu.
b)
Jest to między innymi każde wznowienie ruchu z wyjątkiem ruszania spod świateł lub po zatrzymaniu w związku ze znakiem „STOP”.
c)
Jest to między innymi wznowienie ruchu po zatrzymaniu nie wynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego.
10. Czy stwierdzenie „liczba wypadków drogowych wzrasta wraz z pogarszaniem się warunków atmosferycznych na drodze” jest prawdziwe?
a)
Nie.
b)
Tak.
c)
Tak – dotyczy to zwłaszcza silnych opadów deszczu, śniegu oraz oblodzenia jezdni.
11. Czy w Strefie Schengen mogą zostać przywrócone kontrole graniczne?
a)
Nie, byłoby to niezgodne z postanowieniami układu Schengen.
b)
Tak, w wyjątkowych sytuacjach ze względów bezpieczeństwa.
c)
Tylko w przypadku granic z krajami, które jako ostatnie przystąpiły do Strefy Schengen.
12. Czy wejście kraju do strefy Schengen oznacza, że przemyt zniknie?
a)
Nie, ponieważ nie ma wolnego obrotu towarów akcyzowych.
b)
Tak, ponieważ skasowano limity na przewozy towarów akcyzowych.
c)
Tak, ponieważ nie istnieją granice wewnętrzne w krajach strefy Schengen.
13. W jaki sposób kierowca powinien zareagować na agresję innego uczestnika ruchu drogowego?
a)
Zignorować jego zachowanie i czekać aż sam się uspokoi.
b)
Zareagować równie agresywnie.
c)
Jeśli to możliwe zminimalizować przyczynę agresji lub przeprosić za niedogodność.
14. Co powinien zrobić kierowca samochodu ciężarowego w przypadku uczucia silnego zmęczenia?
a)
Jak najszybciej przerwać jazdę, zatrzymując pojazd w miejscu dozwolonym i bezpiecznym, a następnie odpocząć.
b)
Kontynuować jazdę, jeśli do celu pozostał niewielki odcinek, zmniejszając jednak prędkość jazdy.
c)
Otworzyć okno, zwiększyć głośność radia i kontynuować jazdę z mniejszą prędkością.
15. Czy kierowca powinien kontynuować jazdę w przypadku, kiedy wie, że ma gorączkę?
a)
Tak, powinien jak najszybciej dojechać do bazy i udać się do lekarza lub do domu.
b)
Nie powinien kontynuować jazdy, ponieważ gorączka wpływa na obniżenie percepcji kierowcy, a tym samym na bezpieczeństwo jazdy.
c)
Należy to do wyłącznej decyzji kierowcy.
16. Czy kierowca może kierować pojazdem po zażyciu leków?
a)
Nie, w żadnym wypadku.
b)
Tak, jeżeli nie były to leki na receptę.
c)
Informacja o możliwości kierowania pojazdami po użyciu konkretnych leków jest umieszczona w ulotce informacyjnej leku, a kierowca powinien zastosować się do zaleceń tam zawartych.
17. Czy w czasie wymiany koła w pojeździe osoby znajdujące się w części pasażerskiej (w kabinie) powinni ją opuścić?
a)
Tak, ale dotyczy to wyłącznie autobusów.
b)
Tak, ze względów bezpieczeństwa.
c)
Nie, nie ma takiej potrzeby.
18. Czy w przypadku pożaru cysterny z paliwem kierowca powinien wezwać służby ratownictwa chemicznego?
a)
Tak, jeśli wcześniej zużył materiał gaśniczy z posiadanych gaśnic i nie udało się stłumić płomieni.
b)
Tylko w przypadku jeżeli cysterna jest wypełniona w ponad 50%.
c)
Tak, w każdym przypadku.
19. Co kierowca powinien zawsze posiadać w pojeździe w trakcie wykonywania przewozu zarobkowego?
a)
Książeczkę zdrowia oraz kserokopię aktualnych badań lekarskich i psychologicznych, jeśli wykonuje przewóz artykułów spożywczych.
b)
CB-radio – w przypadku przewozów międzynarodowych.
c)
Wypis z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego albo wypis z licencji.
20. Jakiego wymogu nie musi spełnić przedsiębiorca w celu uzyskania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego?
a)
Wymogu dobrej reputacji.
b)
Wymogu posiadania rzeczywistej i stałej siedziby.
c)
Wymogu posiadania co najmniej 5 pojazdów spełniających warunki wykonywania transportu drogowego.